Wouter Everaert (CEO van SilverFalcon Datacenter) en Arno Uiterweerd (managing director van Unica Datacenters)

“SilverFalcon datacenter in Westpoort wordt een voorbeeld voor de wereld”

Unica Datacenters en bouwbedrijf Cordeel bouwen samen het grootste datacenter van Amsterdam. In het Westelijk Havengebied verrijzen de komende jaren drie torens van elk tachtig meter hoog met een totaal vloeroppervlak van 100.000 vierkante meter. Opdrachtgever SilverFalcon heeft de ambitie om in Westpoort een datacenter neer te zetten met een voorbeeldfunctie. Voor Amsterdam, Nederland, Europa én de rest van de wereld.

“Datacenters vormen de noodzakelijke infrastructuur van al ons dataverkeer. Hoe meer data wij gebruiken, des te meer we datacenters nodig hebben”

“Er zijn veel vernieuwende ontwikkelingen in onze sector. In het SilverFalcon datacenter gaan we deze voor het eerst allemaal tegelijk toepassen in een mooi gebouw”, zegt Wouter Everaert, CEO van SilverFalcon. Arno Uiterweerd, managing director van Unica Datacenters, vult aan: “Dit wordt het eerste hybride datacenter, waarbij we op grote schaal lucht- en vloeistofkoeling met elkaar combineren.”

Het volledige interview is terug te lezen op jaarverslag.unica.nl.